CA ES EN
Curs

Actuar las preguntas

Curs especialitzat d’interpretació
Professor: Pablo Messiez ,
Horaris
De dimarts a dissabte de 10h a 14h
Preu
200€
Més informació

Total hores: 20h (5 sessions)

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

> Inscripció
Descripció del curs

Si el teatro es en presente, si se trata de cuerpos encarnando discursos o acciones frente a la mirada de otros, ¿por qué habría que dedicarse a recrear unas supuestas circunstancias previas? ¿Por qué no confiar en lo que el relato narre como consecuencia de la sucesión y acumulación de estas acciones y textos?

Si “un actor se prepara” llenando su imaginario de datos, ¿qué lugar queda en la escena a la realidad que allí está efectivamente sucediendo?

Por otra parte, ese modo de prepararse limita la experiencia a lo ya conocido. Con los datos que tengo, imagino un presente condicionado por determinadas circunstancias que a la vez definirán el horizonte de lo posible. Siguiendo esta lógica, se va construyendo una realidad en paralelo que aplasta la realidad de la escena. Una realidad limitada por el imaginario de sus creadores que obtura la posibilidad de que la realidad de la escena toque los cuerpos.

La propuesta del taller será entonces ver qué pasa si nos ocupamos de la acción pensándola como pregunta. Sin saber de antemano del todo de qué se trata. Abriéndola al presente continuo de la escena, para que sea su experiencia, siempre imprevisible, la que nos informe y no un saber previo el que nos limite. Siguiendo la idea de Bresson que dice “provocar lo inesperado, esperarlo”, utilizaremos las preguntas y la acción de desconocer como herramientas para habitar el presente escénico.

Bibliografia suggerida:

BRESSON, Robert: Notas sobre el cinematógrafo
BADIOU, Alain: Elogio del amor
BADIOU, Alain: Elogio del teatro
NANCY, Jean-Luc: 58 indicios sobre el cuerpo
BOGART, Anne: Antes de actuar
QUIGNARD, Pasqual: El nombre en la punta de la lengua

Pablo Messiez

El 2007 debuta com a dramaturg i director amb Antes, una versió molt lliure de Frankie i el casament, de la nord-americana Carson McCullers. En aquell moment, però, Messiez ja duia més de 10 anys als escenaris. Entre els seus mestres destaquen Ricardo Bartís, Juan Carlos Gené i Rubén Szuchmacher. També ha treballat a les ordres de directors com Leonor Manso, Cristián Drut, Rubén Szuchmacher, Daniel Suárez Marsal i Emilio García Wehbi, entre altres.

El 2005 participa a Un hombre que se ahoga, versió de Daniel Veronese de Les tres germanes d’Anton Txékhov, espectacle que dos anys més tard es va poder veure al Teatre Lliure. Amb Daniel Veronese també treballa a La forma que se despliega i La noche canta sus canciones de Jon Fosse, obra per la qual és nominat al Premio Clarín.

El 2010 estrena Muda a la Sala Pradillo de Madrid i Ahora al Teatro Fernán Gómez. Un any més tard és el torn de Los ojos, un melodrama tel·lúric protagonitzat per Fernanda Orazi, Marianela Pensado, Violeta Pérez i Óscar Velado.

El 2012, en el context del Festival de Otoño a Primavera, estrena Las criadas, adaptació del clàssic de Jean Genet. També dirigeix Las plantas per a la primera edició del Fringe Madrid i forma part del repartiment del Hamlet dirigit per Will Keen.

El 2013 estrena, en el Festival de Otoño en primavera, Las palabras i el 2014, Los brillantes empeños, una producció del Festival Internacional de Teatro Clásico de Almagro.

El 2015 rep l’encàrrec del Centro Dramático Nacional de dirigir La piedra oscura d’Alberto Conejero, muntatge que es va poder veure la temporada passada a Barcelona i pel qual va rebre el Premi Max a la millor direcció. Aquell mateix any estrena Los bichos al Festival Teatro Bombón de Buenos Aires. També el 2015 Claudia Faci el dirigeix en la seva versió d’A-creedores, estrenada a la Sala Pradillo durant el Festival de Otoño en primavera.

El 2016 estrena La distancia, versió escènica de la novel·la Distancia de Rescate de Samanta Schweblin, Ningún aire de ningún sitio, estrenada al Centro Dramático Nacional, i Todo el tiempo del mundo, estrenada al Teatro Palacio Valdés de Avilés.

Paral·lelament a la seva feina d’actor, autor i director, ha anat desenvolupant la seva activitat docent en diversos estudis i institucions (Centro Cultural Ricardo Rojas de la Universidad de Buenos Aires, Estudio 3 de Madrid, Universidad Menéndez Pelayo de Santander, La Térmica de Málaga, Teatro del Barrio de Madrid, i altres).

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).

Formulari d'inscripció
Et pot interessar
Curs
Entre mans
Taller de creació escènica dirigit a actors, dramaturgs i creadors en general
Del 27/04/2017 al 12/05/2017
Curs
Juego y compromiso
Taller d’entrenament actoral per a actors i actrius professionals
Del 15/05/2017 al 26/05/2017
Curs
Com es crea una sèrie?
Curs especialitzat de guió televisiu
Del 26/04/2017 al 28/06/2017
Curs
Com dissenyar un espai escènic
Curs d’introducció al disseny d’escenografia
Del 08/05/2017 al 19/05/2017
Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar