CA ES EN
Curs

KeepMoving. Creació en acció

Taller per a intèrprets, ballarins i performers
Professora: Mercedes Boronat ,
Dates
Del 02/10/2017 al 06/10/2017
Horaris
De dilluns a divendres, de 10:30h a 13:30h
Preu
175€
Més informació

Durada total: 15 hores (5 sessions)

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

> Inscripció
Descripció del curs

Mercedes Boronat ha creat el KeepMovingMethod, un mètode que té per objectiu interconnectar ment, cos i energia per aconseguir un estat de presència adequat per a l’acció escènica. Un cos dinàmic, que flueixi de forma espontània, instintiva i intuïtiva per connectar amb la intel·ligència interna que expressa el potencial creatiu. Una experiència reveladora dels potencials que emergeixen nomes quan estem en acció.

Let’s Keep On Moving.

“Life is like a riding a bicycle.
To Keep your balance,
you must keep moving.”

Albert Einstein

El laboratori

El laboratori de creació en acció és un procés per experimentar l’alineació del cos amb moviment per crear personatges plens d’acció, és a dir, plens de VIDA.

El cos és entès com un contenidor del sentir, del captar, de l’intuir. Un cos obert, flexible, àgil, connectat i present a la seva pròpia naturalesa. Perquè un cos que sent és un ser que comunica.

El laboratori tindrà dues parts molt concretes:

La primera es basarà en exercicis de respiració com a forma d’unió del que està separat, estiraments per expulsar el que està inhibit i activació de l’energia per estar més conscients. Un camí per fluir en l’energia circular, inspirat en l’experiència profunda del Tao Healing.

A la segona part ja tindrem el cos actiu i present per donar espai a moviments creatius i practicarem seqüencies de moviments creats des de diferents menes d’energia:

  • L’energia focalitzada
  • L’energia densa
  • L’energia fluïda
  • L’energia expressiva
  • L’energia delicada

Aquestes energies connecten amb els moviments creatius individuals que obren els canals imaginatius per a tot els processos teatrals i performatius.

KeepMoving Lab: una experiència pràctica que molts professionals de las arts escèniques ja estan vivint en les seves creacions.

Mercedes Boronat

En finalitzar els estudis de dansa a l’Institut del Teatre, el 1986 inicia un període de formació a New York a la Martha Graham School, a la José Limón Dance Company i al Merce Cunningham Studio.

A la seva obra pot intuir-se la influència de les tècniques i estils apresos a les escoles d’aquests tres grans mestres de la dansa moderna. Qüestions que apareixen a les seves peces, com el control corporal, el paper que juga el terra en la dansa o l’expressivitat inherent als moviments viscerals i, en cert sentit, violents capaços de transmetre un alt grau d’espiritualitat i emoció, provenen sense dubte de l’escola Graham. Altres nocions també presents a la seva obra, com la caiguda i recuperació, o la interacció entre pes i ingravidesa, beuen de la companyia de José Limón. I finalment, el fet de treballar en el terreny limítrof entre la dansa i la performance, i la seva concepció no-lineal ni figurativa sobre la dansa, la base de la qual s’estableix segons el moviment pur, estan influïts, irrevocablement, pels aprenentatges adquirits a l’Estudi de Merce Cunningham.

El 1987 guanya el II Premi Tórtola de Valencia amb Jaucetz Gött, iniciant la seva carrera com a coreògrafa. El 1993 crea la companyia Satsumas, amb la qual dirigeix diversos espectacles, entre els quals destaca Petunias (1995). El 2001 crea The Red Fox, una peça per al film The Tulse Luper’s Suitcase de Peter Greenaway. Al llarg de la seva carrera ha ideat múltiples produccions de teatre i òpera i ha estat directora d’escena de diverses companyies emergents.

Actualment, el seu treball fusiona les arts escèniques i les arts visuals, i alguns exemples destacables són la vídeo-performance Moksha (2008), les produccions escèniques Magic Home i Butterfly (2008), o les instal·lacions performatives To Vibrate (2010) i la trilogia Cold-Fred-Frío (2008), The End. Off (2009) i To Cook For (2010).

Així, partint d’una extensa formació i experiència, el treball de Mercedes Boronat s’ha anat ubicant en un terreny intermedi entre la dansa i la performance, en una recerca permanent de l’essencialitat del moviment.

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).

Formulari d'inscripció
Et pot interessar
Curs
Paraula, cor i pensament (organització emocional del text teatral)
Curs d'interpretació
Del 16/10/2017 al 21/10/2017
Curs
Greatest Hits / Grans cops
Curs d'interpretació
Del 13/11/2017 al 24/11/2017
Curs
Introducció a la direcció escènica: del text a l’escena
Curs d'iniciació a la direcció teatral
Del 13/11/2017 al 20/12/2017
Curs
Escriure teatre
Curs d'iniciació anual
Del 09/10/2017 al 14/05/2018
Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar