CA ES EN

XII Obrador d'estiu

Teatre per a un temps d'emergència
Del 6 al 15 de juliol de 2017

L’Obrador d’estiu és un dels esdeveniments importants de la proposta artística i formativa general de la Sala Beckett. Aquest any 2017 tindrà lloc del 6 al 15 de juliol.

Més informació
La paraula com a plataforma d’acció
Curs d’interpretació
Gabriel Calderón, actor, dramaturg i director, és un dels creadors escènics més internacionals d’Uruguai. No hem de començar el text amb un NO. Encara menys si és una invitació, una convocatòria. No. Però és molt temptador començar com NO s’ha de fer. Entrar per la porta del darrere. Començar amb[...]
Raça, sexe, històries, cossos, visions: el valor de la diversitat en la interpretació
Curs d’interpretació
Marco Calvani va impactar fa deu anys amb Le Mani Forti i l’any passat va participar al projecte AdA (Autor dirigeix Autor). En qualsevol moment històric –i aquest en concret– en què la diversitat ja no transmet alguna cosa idealista i virtuosa sinó cínica i sospitosa, tendim inevitablement a perdre[...]
De l’actor al personatge
Curs d'interpretació
Ramon Fontserè, actor i director d’Els Joglars i un dels protagonistes de la sèrie Nit i dia, és un dels actors més aclamats d’aquest país. Les hores d’aquest curs serviran per treballar, d’una manera senzilla, i espero que divertida, tres temes i objectius: la creació d’un personatge personal i intransferible[...]
Cada moment de la vida quotidiana és polític
Curs avançat d’escriptura dramàtica
Sasha Marianna Salzmann, autora de Llengua Materna Mameloschn, és una de les dramaturgues més interessants del panorama teatral alemany. Què vull escriure, jo? Què vol aquest jo i qui és realment aquest jo en relació amb el conjunt de la societat? En aquest intercanvi d’impressions sobre l’escriptura com a procés[...]
La faula política
Curs avançat d'escriptura dramàtica
Lola Blasco és la guanyadora del Premio Nacional de Literatura Dramática 2016 del Ministerio de Cultura per Siglo mío, bestia mía. En èpoques de desencant, la recerca de la màgia, d’“allò que pot ser”, és un dels pocs caps als quals podem aferrar-nos els creadors. Una època de fanatisme religiós,[...]
Del subconscient a la pàgina
Curs avançat d’escriptura dramàtica
Yeşim Özsoy, autora d’Històries d’Istanbul, que s’estrenarà aquest Grec, és la dramaturga turca més destacada del moment. El subconscient és una part important del procés d'escriptura. En aquest taller viatjarem des de l'inconscient fins al full de paper. Mitjançant una combinació d'exercicis de meditació, conscienciació i actuació, hi aprofundirem per obtenir[...]
Quines són les veritables normes? (De la forma dramàtica a la forma oberta)
Curs d'iniciació a l'escriptura teatral
Victoria Szpunberg, autora de La màquina de parlar, Boys don’t Cry o L’onzena plaga, oferirà les eines bàsiques per començar a escriure teatre. Recorregut pels conceptes bàsics de la dramatúrgia acompanyat d'exercicis pràctics d'escriptura, amb un èmfasi especial en el diàleg entre les normes que planteja la convenció teatral i[...]
Conversa, diàleg, digressions i màquina de conversa: al voltant de la paraula
Curs avançat d’escriptura dramàtica
Jean-Pierre Ryngaert, un dels grans teòrics del teatre francès contemporani, proposa un curs amb la paraula i el diàleg com a eix central. La conversa ordinària no és el mateix que el diàleg teatral, que aquestes últimes dècades ha patit totes les transformacions imaginables, quan no ha desaparegut completament. Això[...]
L’Speakers’ Corner de l’Obrador d’estiu
En veu alta s’escriu millor!
Del 13/07/2017 al 14/07/2017
Com si es tractés d’un Hyde Park barceloní, l’Obrador d’estiu torna a incorporar el seu propi Speakers’ Corner, per a qui vulgui fer públics els seus textos o escenes dramàtiques i compartir-los amb la resta de participants. En un ambient informal, sense cap mena de pressió pel “què diran?”,  les[...]
SLASH o les Apories de l’Avantguarda (El desenvolupament d’un Show)
de Marlene Kolatschny i Julius F. Brauer
Del 11/07/2017 al 12/07/2017
L’ESPECTACLE Sísísísísí! És el moment de tornar-hi! Vinguin! Vegin! De ben segur que no han vist mai res d’igual! Està bé, de forma individual potser sí, això podria ser. Hi ha gags que funcionen massa bé com per no mostrar-los una i altra vegada. La gent adora les nostres atraccions.[...]
Teatre per a un temps d’emergència
Seminari avançat d'escriptura teatral
Els participants en aquest seminari són autors recomanats per institucions col·laboradores. Edward Bond, un dels dramaturgs més importants del Regne Unit des de la Segona Guerra Mundial, va patir un accident de cotxe en una autopista anglesa als anys seixanta. Explica que mentre intentava reprendre el control del vehicle i[...]
Lectura dramatitzada XII Obrador d'estiu
Teatre per a un temps d’emergència
Textos breus de nova creació
Del 10/07/2017 al 12/07/2017
Cada any convidem un grup de joves autors de diferents països perquè treballin al llarg de l’Obrador d’estiu amb un dramaturg reconegut. Enguany, per novena vegada consecutiva, aquest dramaturg és Simon Stephens, que ha proposat com a tema Teatre per a un temps d’emergència. A partir d’aquesta qüestió, els autors[...]
De la pàgina en blanc a la representació: a la recerca del vincle entre dramaturgs i intèrprets
Curs avançat d’escriptura dramàtica
Anthony Nielson, un dels dramaturgs més experimentals i innovadors del panorama teatral britànic actual, compartirà el seu procés creatiu a partir del treball amb actors. Al Regne Unit, l'habitual és que els dramaturgs escriguin durant alguns mesos aïllats i que, un cop enllestida l'obra, es busqui un repartiment i es[...]
Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar