CA ES

Pablo Messiez

(Buenos Aires, Argentina, 1974)

El 2007 debuta com a dramaturg i director amb Antes, una versió molt lliure de Frankie i el casament, de la nord-americana Carson McCullers. En aquell moment, però, Messiez ja duia més de 10 anys als escenaris. Entre els seus mestres destaquen Ricardo Bartís, Juan Carlos Gené i Rubén Szuchmacher. També ha treballat a les ordres de directors com Leonor Manso, Cristián Drut, Rubén Szuchmacher, Daniel Suárez Marsal i Emilio García Wehbi, entre altres.

El 2005 participa a Un hombre que se ahoga, versió de Daniel Veronese de Les tres germanes d’Anton Txékhov, espectacle que dos anys més tard es va poder veure al Teatre Lliure. Amb Daniel Veronese també treballa a La forma que se despliega i La noche canta sus canciones de Jon Fosse, obra per la qual és nominat al Premio Clarín.

El 2010 estrena Muda a la Sala Pradillo de Madrid i Ahora al Teatro Fernán Gómez. Un any més tard és el torn de Los ojos, un melodrama tel·lúric protagonitzat per Fernanda Orazi, Marianela Pensado, Violeta Pérez i Óscar Velado.

El 2012, en el context del Festival de Otoño a Primavera, estrena Las criadas, adaptació del clàssic de Jean Genet. També dirigeix Las plantas per a la primera edició del Fringe Madrid i forma part del repartiment del Hamlet dirigit per Will Keen.

El 2013 estrena, en el Festival de Otoño en primavera, Las palabras i el 2014, Los brillantes empeños, una producció del Festival Internacional de Teatro Clásico de Almagro.

El 2015 rep l’encàrrec del Centro Dramático Nacional de dirigir La piedra oscura d’Alberto Conejero, muntatge que es va poder veure la temporada passada a Barcelona i pel qual va rebre el Premi Max a la millor direcció. Aquell mateix any estrena Los bichos al Festival Teatro Bombón de Buenos Aires. També el 2015 Claudia Faci el dirigeix en la seva versió d’A-creedores, estrenada a la Sala Pradillo durant el Festival de Otoño en primavera.

El 2016 estrena La distancia, versió escènica de la novel·la Distancia de Rescate de Samanta Schweblin, Ningún aire de ningún sitio, estrenada al Centro Dramático Nacional, i Todo el tiempo del mundo, estrenada al Teatro Palacio Valdés de Avilés.

Paral·lelament a la seva feina d’actor, autor i director, ha anat desenvolupant la seva activitat docent en diversos estudis i institucions (Centro Cultural Ricardo Rojas de la Universidad de Buenos Aires, Estudio 3 de Madrid, Universidad Menéndez Pelayo de Santander, La Térmica de Málaga, Teatro del Barrio de Madrid, i altres).

Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar