CA ES
Taller

Més jocs d’escriptura teatral, amb Marc Rosich

Seminari d’escriptura teatral de peces breus
Dates
Del 07/10/2017 al 08/10/2017
Horari

Dissabte, de 10 a 13h i de 16 a 19h

Diumenge, de 10 a 13h

 

Seguint el fil del curs Provocació de peces teatrals breus que va impartir el curs passat, Rosich proposa una nova sèrie de jocs per esperonar la imaginació i perdre la por a la pàgina en blanc. El dramaturg proposarà eines per poder provocar de manera ràpida i efectiva situacions i diàlegs que, malgrat que hagin nascut de la intuïció i l’espontaneïtat, poden ser utilitzats després per a bastir peces més complexes. El curs serà, al capdavall, la demostració pràctica d’algunes de les estratègies plantejades pel mateix Rosich a la xerrada de la jornada anterior.

El professor 

Marc Rosich

Dramaturg i director d’escena, llicenciat en periodisme (UAB) i en traducció (UAB), forma part de l’equip directiu d’Òpera de Butxaca i Nova Creació. S’ha format en l’escriptura dramàtica a la Sala Beckett de Barcelona. Imparteix classes de dramatúrgia a la Sala Beckett, l’ESAD de l’Institut del Teatre i l’ESAD Eòlia.

El 2016 va estrenar: Les alegres casades de Windsor de Shakespeare (Pàrking Shakespeare, versió i dir. M Rosich); el monòleg A mí no me escribió Tennessee Williams (Cia Roberto G. Alonso / Fira de Tàrrega dir. M Rosich); Office for postidentical living (OBNC – NeuKöllner Oper Berlin / Festival GREC dir. Matthias Rebstock); l’espectacle de teatre-dansa La fragilitat dels verbs transitius (Cia Roberto G. Alonso / Festival Grec dir. José Martret); el musical infantil Renard, a partir de Llull (amb música de Clara Peya – Teatre Lliure, dir. M Rosich) i el nou text A tots els que heu vingut (Teatre Nacional, dir. M Rosich).

La temporada anterior va estrenar LIMBO (Versus Gaudí); el musical Fang i Setge, amb Marc Angelet i Josep Pedrals i música de Salvador Brotons (Olesa); l’òpera Bazaar Cassandra, amb música d’Enric Palomar (Berlín); l’òpera Cantos de Sirena, amb música de Howard Arman amb Carlus Padrissa / La Fura dels Baus (Luzern), i les direccions d’escena de 4Carmen (Festival de Peralada), Woyzeck (Sala Beckett) i Dido & Aeneas de Purcell (Cor Jove de l’Orfeó / Palau de la Música).

Entre les seves obres originals també es troben La dona vinguda del futur  (TNC), Car Wash (Romea / Stuttgart), Rive Gauche (Sala Muntaner), N&N (Sala Beckett), Party Line (Sala Beckett), Surabaya (Romea) i Copi i Ocaña (Tantarantana). Ha signat les adaptacions teatrals de Pedra de tartera (TNC), Mequinensa (TNC), Mort de Dama (TNC), Falstaff (CDN Madrid), Hedda Gabler (Teatre Lliure), Las dos bandoleras (Cia Teatro Clásico Madrid) o Fuegos (Mèrida / Festival Grec).

És col·laborador habitual de Calixto Bieito en la dramatúrgia d’espectacles com Leonce und Lena (Munich), FORESTS (Birmingham / Barbican Londres / CDN), Camino Real (Chicago), El gran teatro del mundo (Freiburg) Voices (Copenhaguen), Don Carlos (Mannheim / Grec / CDN), Tirant lo Blanc (Romea / Berlin / Frankfurt) o Plataforma de Houllebecq (Romea / Edimburg).

Com a llibretista, també ha estrenat la cantata Rambla Llibertat amb Albert Carbonell (Auditori), i les òperes Java Suite (Basel / Peralada), Lord Byron, (Darmstadt / Liceu) i La Cuzzoni (Darmstadt / L’Auditori), totes tres amb música d’Agustí Charles.

Organitza: Cercle Artístic/Premi Born amb la col·laboració de la Sala Beckett/Obrador Internacional de Dramatúrgia

Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar