CA ES EN
Curs

Construir ficcions, destruir realitats (formes de representació del món en teatre i més enllà)

Curs avançat d’escriptura dramàtica
Professor: Davide Carnevali ,
Dates
Del 26/11/2018 al 19/12/2018
Horaris
Dilluns i dimecres de 17 a 20h
Preu
250€
Idioma
Català
Més informació

Total hores: 24h (8 sessions)

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

Descripció del curs

El curs abordarà algunes problemàtiques primàries plantejades per la dramatúrgia contemporània, procurant entrellaçar la teoria del teatre amb la filosofia, l’art i la literatura i ampliant el debat més enllà d’una perspectiva merament escènica, cap a una qüestió política.

Conceptes com ara els de projecte, estructura, identitat i representació, per exemple, juguen un paper fonamental tant en la teoria dramàtica com en l’àmbit sociopolític. Les arts en general i el teatre en particular són un bon mitjà per analitzar la manera en què ens construïm una imatge del món: desmuntant les estructures i les regles que fem servir per construir ficcions –narratives, visuals, acústiques o sinestètiques, com bé és el cas del teatre- podem posar sota una lupa els mecanismes que determinen la nostra percepció de la realitat. I, finalment, la nostra manera de viure la quotidianitat.

Començarem investigant la noció d’història en la cultura occidental com a mitjà privilegiat de representació del temps, analitzant les implicacions que comporta projectar la pròpia vida cap a un horitzó teleològic. Estudiarem la idea d’estructura dramàtica com a paradigma d’una visió del món ordenat i coherent, que ja no correspon del tot a la idea de realitat que tenim avui en dia. Parlarem de la necessitat de la dramatúrgia clàssica de construir personatges amb una identitat sòlida, i com el teatre post-brechtià ha portat aquest problema a un punt extrem, a partir del qual el concepte de representació és constantment qüestionat pel teatre performatiu, post-dramàtic, post-espectacular, però també pel teatre dramàtic mateix.

Cada setmana treballarem textos teatrals, literaris, materials visuals i vídeos; tanmateix, també es proposaran exercicis d’escriptura basats en les obres analitzades.

Obres per analitzar (provisional):

  • La ira de Narciso, de Sergio Blanco
  • Cleansed, de Sarah Kane
  • Terrenal, de Mauricio Kartun
  • El trastorno, de Falk Richter
  • Històries de família, de Biljana Srbljanovic

Espectacles per visionar (provisional):

  • Mendoza, de Antonio Zúñiga i El Colocho Teatro
  • The Real Fiction, de Cuqui Jerez
  • Fräulein Julie, de Katie Mitchell
  • The Lobster Shop, de Needcompany
  • Breaking News, de Rimini Protokoll
  • 7 Schwestern, de She She Pop
  • Bitte lieb Österreich!, de Christoph Schlingensief

Aquest autor forma part de:

Davide Carnevali

És doctor en Arts Escèniques per la Universitat Autònoma de Barcelona, amb un període d’estudis a la Freie Universität de Berlín. A l’activitat acadèmica s’hi afegeix la de traductor del català i castellà. Forma part del consell de redacció de la revista (Pausa.) i escriu per a diferents revistes de teatre italianes i internacionals. També imparteix cursos de teoria del teatre i escriptura dramàtica.Com a autor, s’ha format en cursos amb Laura Curino, Carles Batlle, Martin Crimp, Biljana Srbljanović, José Sanchis Sinisterra, Hans-Thies Lehmann, John von Düffel, Simon Stephens i Martin Heckmanns. El 2009 Variazioni sul modello di Kraepelin és premiada al Theatertreffen de Berlín. Aquesta obra també s’endú el Premi Riccione per il Teatro el 2009 (premi nacional de nova dramatúrgia a Itàlia) i el de Les Journées de Lyon des Auteurs el 2012. El 2009 rep el Premio Sassetti Cultura per l’obra breu Calciobalilla. Amb Come fu che in Italia scoppiò la rivoluzione ma nessuno se ne accorse guanya el 2010 el Premio Asti Teatro i el 2011 el Premio Borrello nuova drammaturgia. El 2012 estrena Sweet Home Europa amb una producció del Schauspielhaus Bochum i en forma de radiodrama per la Deutschlandradio Kultur. El 2013 guanya de nou el Premio Riccione per il Teatro amb Ritratto di donna araba che guarda il mare.

Les seves obres s’han presentat en diversos festivals i temporades teatrals internacionals i s’han traduït al alemany, anglès, català, castellà, estonià, flamenc, francès, hongarès, grec, polonès, romanès i rus.

A la Sala Beckett, d’aquest autor s’hi ha pogut veure Variacions sobre el model de Kraepelin (o El camp semàntic dels conills a la cassola) (2012).

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).

Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar