caesen
Curs

La corporalitat de l’escriptura dramàtica (i el misteri de la teatralitat)

Curs avançat de dramatúrgia
Professor: Albert Arribas ,
Dates
Del 21/10/2021 al 16/12/2021
Horaris
Dijous de 10h a 14h
Preu
320€
Idioma
Català
Més informació

Total hores: 32h (8 sessions – no hi ha classe el 09/12)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

> Inscripció
Descripció del curs

La fascinació pel misteri de la unió entre el cos i la paraula travessa la nostra memòria cultural des de temps remots, moltes vegades d’una manera dolorosament problemàtica.

Per fer front a l’analgèsia informativa que amenaça el nostre encaix al món contemporani, el teatre ens ofereix un dels pocs espais col·lectius en què, fugaçment però de vegades amb enorme intensitat, podem retrobar-nos amb aquest misteri ancestral de la carn feta verb i del verb fet carn.

En aquest taller ens acostarem a la paraula dramàtica mirant de parar atenció a les complexes vibracions corporals que la caracteritzen. I, així, tractarem d’enfrontar-nos al misteri de la «teatralitat», una realitat immaterial —tant nítida com opaca— que sovint es troba en estreta connexió amb la dimensió corporal de la poesia dramàtica.

Aquest curs està pensat per a persones interessades en l’escriptura teatral, però també està obert a perfils artístics més vinculats a la direcció escènica i la interpretació. Al llarg de les sessions analitzarem des de diferents perspectives —emoció i actitud actoral, matisos i tensions situacionals, naturalesa fonètica, etc.— alguns textos d’autors “contemporanis” com Dimitris Dimitriadis, Valère Novarina, Lluïsa Cunillé, Antonio Tarantino, Sarah Kane, Narcís Comadira, Victoria Szpunberg o debbie tucker green, i “clàssics” com Calderón de la Barca, Santiago Rusiñol, Víctor Català o Mercè Rodoreda. Alhora, farem exercicis pràctics d’escriptura dramàtica i de traducció teatral concentrant-nos en aspectes com l’expressivitat fonètica, l’escolta emocional, la complexitat situacional o l’actitud corporal, i treballarem actoralment alguns textos dramàtics per aprofundir en la seva teatralitat.

Albert Arribas

Director escènic, dramaturg i traductor teatral. Els seus treballs s’han exhibit en espais com el Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre Lliure, La Seca – Espai Brossa o el Teatre Akadèmia, i en festivals com el Grec de Barcelona, el Temporada Alta de Girona / Salt o la Mousson d’Eté a França.

​Entre els seus darrers muntatges com a director escènic destaquen Licaó. Apologia del desig de Dimitris Dimitriadis (que s’hauria d’haver estrenat a la Sala Beckett l’any 2019, però es va posposar per la pandèmia); els espectacles de la pentalogia #SR, dedicada a Santiago Rusiñol, Orationibus (Sala Hiroshima, 2018), Annus irritabilis #SR (TNC, 2018) i Illud Mysticum #SR (en col·laboració amb Francesc Cuéllar, Sala Hiroshima, 2019); Actes obscens en espai públic de Davide Carnevali (TNC – Grec Festival de Barcelona, 2017); l’espectacle de creació F.R.A.U., a partir del Quadern del frau d’Albert Balasch (Grec Festival de Barcelona i Festival Temporada Alta, 2016); Vergonya eterna, sobre l’escàndol d’Àngel Guimerà a l’Ateneu Barcelonès (en col·laboració amb Ferran Dordal, Ateneu Barcelonès, 2016); Selecció (La Seca – Espai Brossa, 2015); o l’espectacle de creació Sala de miralls, a partir dels últims dietaris de Feliu Formosa (TNC, 2014).

​Com a dramaturg, ha treballat amb creadores escèniques com Alícia Gorina, Sílvia Delagneau o Lurdes Barba. Entre els autors teatrals que ha traduït es poden destacar Sarah Kane (Blasted, La psicosi de les 4.48), Antonio Tarantino (Vespres de la Beata Verge, Stabat Mater), Edmond Rostand (Cyrano, per a Lluís Homar), Valère Novarina (L’opereta imaginària), Tony Kushner (Àngels a Amèrica), Davide Carnevali, Sarah Berthiaume, el marquès de Sade o T. S. Eliot.

L’any 2021 estrena El jardí de Lluïsa Cunillé, en el marc del Cicle Lluïsa Cunillé.

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.

Formulari d'inscripció
Et pot interessar
Curs
“En mi intención de hacer la tarea”
Curs d'iniciació a la creació escènica
Del 22/10/2021 al 03/12/2021
Curs
Per un teatre imaginatiu (Escenes de robots per a no robots)
Curs d’iniciació a l’escriptura dramàtica
Del 20/10/2021 al 22/12/2021
Curs
Cliffhanger (Tècniques per a la construcció de l’interès, la tensió i el ritme en la dramatúrgia)
Curs avançat d’escriptura teatral
Del 19/10/2021 al 21/12/2021
Curs
La màscara de la ficció (un elogi a la ficció)
Curs d’escriptura dramàtica per a tots els nivells
Del 08/10/2021 al 17/12/2021
Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar