Laboratorio de insurrección artística
Taller per a actors, actrius, directors/es, dramaturgs/gues, creadors/es i artistes de qualsevol disciplina que anhelin un espai des del qual pensar junts la relació entre la seva expressió artística i el seu entorn.
Tirar endavant una idea o projecte creatiu és un repte apassionant, però també un procés travessat sovint per la por, la vergonya, la culpa i fins i tot la desídia, que moltes vegades impedeixen la seva materialització. No obstant això, és justament en aquests “obstacles” on es troba el germen del nostre desig i d’un llenguatge artístic propi.
En aquest laboratori buscarem desafiar les idees limitants que travessen els processos de creació i generar un espai de joc i llibertat des d’on imaginar junts una nova relació amb la pràctica escènica, però també, per què no, amb la vida, el desig i el món.
Al final del taller cada participant podrà bolcar els seus recursos i idees a l’inici d’un treball (text, escena, composició de moviment, etc.) que estigui interessat a desenvolupar.

Directora, dramaturga, intèrpret i productora, l’Andrea és fundadora i co-directora artística de la companyia Teatro En Vilo, Premi Ojo Crítico de Teatro 2019. Llicenciada en Dret i postgraduada en Arts Escèniques per la London International School of Performing Arts, ha treballat com a directora i dramaturga amb prestigioses companyies d’Espanya, França i el Regne Unit. A més, té una àmplia experiència en la producció d’espectacles, gires i festivals, i en el desenvolupament de projectes pedagògics i comunitaris.
Des de 2012, Andrea ha creat i dirigit nombrosos espectacles de teatre per a importants institucions com el Centro Dramático Nacional, el Teatre Nacional de Catalunya, el Centro Dramático Galego, el Teatro del Barrio o el Teatro Circo Price, i el seu treball s’ha pogut veure a teatres i festivals espanyols i europeus com l’Edinburgh Fringe Festival, el BE Festival, el Festival de Otoño, el Festival de Olite, la MIT de Ribadavia, el Festival Meetyou de Valladolid, els Teatros del Canal, el Teatro Fernando Fernán Gómez, el Centro Cultural Conde Duque o el Teatro Arriaga, entre d’altres.
Entre els seus espectacles destaquen Blast i Man Up, tots dos produïts pel Centro Dramático Nacional; Cómo Hemos Llegado Hasta Aquí, actualment en temporada al Teatro del Barrio; Hoy puede ser mi gran noche, estrenada al Festival de Otoño 2021 i encara en gira per Espanya; La pira, teatre en streaming produït pel CDN; Miss Mara, per al Teatro Circ Price; Generación Why, premi del jurat al Festival Presente Futuro de Palerm, i la multipremiada peça Interrupted, guanyadora del Talent Madrid 2013, del Best Company Mimetic Festival 2013 i del premi del jurat a la Feria Ibérica de Fundao. L’Andrea també ha dirigit espectacles per a companyies internacionals (destaca Canary Girls, premiat com a millor espectacle al Prague Fringe Festival), així com projectes comunitaris i amb no-actors, com Escenario Chamberí juntament amb el Teatro de la Abadía, o Locos de amor, finançat pel projecte Art For Change La Caixa.
El proper mes d’abril l’Andrea estrenarà l’espectacle Mal de coraçon de la Companyia Solitària, a partir d’un text de Victòria Szpunberg, al Teatre Nacional de Catalunya.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.