Curs

L’adaptació com a acte de creació

Curs avançat de dramatúrgia
Dates
Del 05/10/2022 al 14/12/2022
Horaris
Dimecres de 17h a 20h
Preu
330€
Idioma
Català
Més informació

Total hores: 30h (10 sessions – no hi ha classe el 12/10)

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

> Inscripció
Descripció del curs

Per fer una adaptació teatral, sigui d’una novel·la o d’un text dramàtic clàssic, no només és necessari tenir ofici i conèixer els instruments i les possibilitats que existeixen, sinó que també cal posar tota la nostra creativitat en joc. Adaptar no és una simple operació mecànica que té unes regles determinades; adaptar és un acte de creació que, alhora, preserva l’ànima de l’obra original. Hem de tractar el material que tenim entre les mans amb molta cura però sense comprometre la nostra llibertat creativa. I això ens provoca moltes preguntes, tant pràctiques com ètiques: Per on començo? Què hi poso i què deixo de banda? Fins a quin punt he de ser fidel al text? Estic traint l’autor? Puc canviar el final?

Aquest curs pretén que reflexionem sobre totes aquestes qüestions, que juguem amb totes les eines possibles i, alhora, que posem en pràctica el que significa fer una adaptació a través de diversos exercicis d’escriptura.

Anna Maria Ricart Codina

Anna Maria Ricart Codina va ser periodista durant més de vint anys i ho va deixar per dedicar-se a la dramatúrgia.

Autora d’Encara hi ha algú al bosc (TNC 2021), basat en els relats de supervivents de violacions durant la guerra de Bòsnia i de La Víctor C. (TNC 2021), a partir dels contes de Víctor Català.

Ha guanyat el Premi MAX 2015 a la millor adaptació teatral per Fuenteovejuna. Breve tratado sobre las ovejas domésticas, a partir del clàssic de Lope de Vega. També ha realitzat, entre d’altres, l’adaptació de La casa de los espíritus d’Isabel Allende; El silenci dels telers, a partir de l’obra homònima d’Assumpta Montellà; Jane Eyre. Una autobiografia, de Charlotte Brontë; El metge de Lampedusa, a partir del llibre de memòries Lacrime di sale de Pietro Bartolo i Lidia Tilotta; La dona pantera, a partir del Teatre de Don Joan de Josep Palau i Fabre, i InFaust, versió lliure de Faust de J. W. Goethe.

També és autora dels textos El senyor petit (Temporada Alta 2018), Barbes de balena (El Maldà 2017) i Flors carnívores (Sala Atrium 2013).

D’aquesta autora, a la Sala Beckett s’hi ha pogut veure Les supertietes, basada en Contes contra tot pronòstic d’Empar Moliner (Premi de la Mostra d’Igualada 2016) i Obsolescència programada (2022).

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.

Formulari d'inscripció