caes
Curs

L’adaptació com a repte

Curs avançat de dramatúrgia
Professora: Anna Maria Ricart ,
Dates
Del 14/10/2019 al 16/12/2019
Horaris
Dilluns de 17h a 20h
Preu
300€
Idioma
Català
Més informació

Total hores: 30 (10 sessions)

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

> Inscripció
Descripció del curs

Fer una adaptació teatral, sigui d’una novel·la o d’un text dramàtic clàssic, és tot un desafiament i alhora un acte d’amor.
És un desafiament perquè tenim al davant una matèria primera de qualitat, amb un estil i una ànima pròpies, i això provoca moltes preguntes, tant pràctiques com ètiques: per on començo? Què hi poso i què deixo de banda? Com converteixo un text narratiu en teatral? Fins a quin punt he de ser fidel al text? Estic traint l’autor?
I és un acte d’amor perquè hem d’estimar l’obra original. Si no ens apassiona el text que hem d’adaptar, si no ens emociona, si no ressona dins nostre d’alguna manera, per petita que sigui, no serem capaços de fer-ne una bona adaptació.
Això sí, no existeix “la bona adaptació”. De bones adaptacions d’una mateixa obra n’hi pot haver tantes de diferents com adaptadors, ja que un text té tantes lectures diferents com lectors. Es tracta només de trobar la nostra.
Aquest curs pretén que reflexionem sobre totes aquestes qüestions i alhora que posem en pràctica el que significa fer una adaptació a través de diversos exercicis d’escriptura.

Anna Maria Ricart

És autora, entre d’altres, de les següents adaptacions: Mrs. Dalloway de Virginia Woolf (amb Michael De Cock i Carme Portaceli; Teatro Español, 2019); Jane Eyre. Una autobiografia de Charlotte Brontë (Teatre Lliure, 2017); La dona pantera, a partir del Teatre de Don Joan de Josep Palau i Fabre (Escenari Brossa, 2019); InFaust, versió lliure de Faust de J. W. Goethe (Teatre Akadèmia, 2018), i El metge de Lampedusa, a partir del llibre de memòries Lacrime di sale de Pietro Bartolo i Lidia Tilotta (Temporada Alta-Teatre Lliure, 2017).

Ha guanyat el Premio MAX 2015 a la millor adaptació teatral per Fuenteovejuna. Breve tratado sobre las ovejas domésticas, a partir del clàssic  de Lope de Vega (Fira de Tàrrega 2014. Espectacle guanyador del III Almagro OFF).

En l’àmbit del teatre familiar, ha realitzat la dramatúrgia de Les supertietes, basada en Contes contra tot pronòstic d’Empar Moliner (Círcol Maldà, 2015),que va rebre el Premi Fundació Catalunya–La Pedrera en la Mostra d’Igualada 2016.

També és autora, entre d’altres, dels textos El senyor petit (teatre familiar; Temporada Alta, 2018), Barbes de balena (El Maldà, 2017), i Flors carnívores (Sala Àtrium, 2013).

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).

Formulari d'inscripció
Et pot interessar
Curs
La autoficción: decirse en escena
Curs avançat de dramatúrgia per a dramaturgs, directors i intèrprets
Del 30/09/2019 al 05/10/2019
Curs
REescriptura d’obres teatrals
Curs avançat de dramatúrgia
Del 10/10/2019 al 16/01/2020
Curs
Retratar la realitat (Joc, mentida i veritat)
Curs avançat de dramatúrgia
Del 05/11/2019 al 07/01/2020
Curs
Escriure des de l’abisme
Curs avançat d’escriptura dramàtica
Del 05/12/2019 al 30/01/2020
Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar