Les claus de l’humor (Com escriure una obra còmica)
A finals del segle XIX, el gran actor anglès Edmund Keen, quan estava al seu llit de mort, va rebre la visita d’un amic, també actor, que commogut li va dir: “És difícil…”. Keen li va respondre: “Morir és fàcil, la comèdia és difícil.”
Escriure comèdia no és gens senzill, però en aquest curs et donarem les claus per entendre els mecanismes i les claus de l’humor. Parlarem, entre altres coses, de malapteses, reaccions, acudits, exageració, sorpresa, veritat, subtext, ironia dramàtica i to. Durant el curs analitzarem exemples del cinema, la televisió i el teatre. A més a més, farem, entre tots, una obra breu per aprendre el procés d’escriptura d’una obra còmica, alhora que posem en pràctica la teoria del curs.

Marc Martín és director de televisió especialitzat en comèdia. Va estudiar cinema a la New York University i interpretació a l’escola HB Studio, també de Nova York. Actualment és el realitzador del Polònia (TV3) i el director de l’obra L’Esternut i Altres Històries amb el teatre Kaddish (Teatre de L’Artesà, 2022). També va dirigir Señoras Que… (Neox), Vinagre (TV3) i va participar de l’èxit televisiu Homo Zapping (Antena 3). Des de fa uns anys a la Sala Beckett imparteix el curs de dramatúrgia avançada Les claus de la comèdia. També fa classes de direcció i realització de comèdia al postgrau Guió i Realització de Programes d’Humor per a Ràdio i Televisió a la Universitat Blanquerna i de direcció d’actors de comèdia a l’Escola Universitària ERAM.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.