caes
Curs

L’escolta com eina per a l’entrenament escènic

Taller de recerca escènica per a intèrprets i qualsevol persona interessada en l’actuació
Professor: Pablo Messiez ,
Dates
Del 20/09/2021 al 23/09/2021
Horaris
De dilluns a dijous de 10h a 14h
Preu
280€
Idioma
Castellà
Més informació

Total hores: 16h

 

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

> Inscripció
Descripció del curs

Aquest curs serà de caràcter presencial. En cas que finalment no sigui possible fer-lo a la Sala Beckett, es cancel·larà.

En “representació” només dues de les tretze lletres al·ludeixen a l’acte de repetir. Les altres onze es refereixen a l’acció de presentar. Tanmateix, “el terrible costum del teatre” fa que el coeficient de present vagi minvant sota el pes de la repetició.

Davant aquest perill habitual, l’acció d’escoltar constitueix una eina poderosa per tornar a ser allà, i recordar que, atès que sense present no hi ha teatre, el cos ha d’estar sempre obert al seu caràcter imprevisible, com un animal alerta, escoltant el batec de les coses.

En aquest taller ens ocuparem de l’acció d’escoltar i del misteri de la seva repercussió en el cos. La idea és realitzar una sèrie d’exercicis que posin el focus en aquest sentit, no com a mitjà per resoldre una escena, sinó com una manera per acceptar-la com un esdevenir que no s’acaba de resoldre mai.

Cada participant haurà de tenir un text après de memòria, de no més d’un foli i no menys de mig.

Bibliografia suggerida:
-CAGE, John, Silencio. Ediciones Ardora
-OLIVEROS, Pauline, Deep listening. Una práctica para la composición sonora. EdictOràlia

Pablo Messiez forma part del projecte Fabulamundi. Playwriting Europe

Pablo Messiez

Pablo Messiez debuta l’any 2007 com a dramaturg i director amb Antes, una versió molt lliure de Frankie i la boda, de Carson McCullers. En aquell moment, Messiez ja portava més de 20 anys sobre els escenaris com a intèrpret, participant, entre altres, en l’espectacle Un hombre que se ahoga de Daniel Veronese (versió de Les tres germanes d’Anton Txékhov).

L’any 2010 estrena Muda (obra d’autoria pròpia que es va representar dues temporades a la Sala Pradillo de Madrid). El Teatro Fernán Gómez el convida a inaugurar la seva nova Sala Dos i produeix Ahora el gener del 2011. Aquell mateix any, estrena Los ojos, nova obra de la seva autoria. L’any 2012 estrena al Festival de Otoño en Primavera Las criadas, adaptació del clàssic de Jean Genet, i porta a escena Las plantas per a la primera edició del Fringe Madrid.

El 2013 estrena al Festival de Otoño en Primavera Las palabras. El 2014 crea, per encàrrec del Festival Internacional de Teatro Clásico de Almagro, Los brillantes empeños, a partir de textos del Segle d’Or espanyol. El 2015 dirigeix La piedra oscura d’Alberto Conejero (pel qual rep el Premi Max a la millor direcció i millor espectacle) i estrena el seu text Los bichos. Un any més tard estrena La distancia, versió escènica de la novel·la Distancia de rescate de Samanta Schweblin, i dos textos propis: Ningún aire de ningún sitio i Todo el tiempo del mundo.

El 2018 escriu i dirigeix per a la Kompanyia Lliure El temps que estiguem junts, que estrena al Teatre Lliure (Premi de la Crítica Jove – Jurat Nova Veu 2018) i és nominat als premis Valle-Inclán pel seu muntatge d’He nacido para verte sonreír. Aquest mateix any, estrena al Teatro San Martín de Buenos Aires la versió escènica de Cae la noche tropical de Manuel Puig.

El 2019 és convidat pel Teatro de la Zarzuela de Madrid a dirigir la seva versió de La verbena de la Paloma i aquell mateix any escriu i dirigeix Las Canciones. El seu darrer muntatge ha estat Los días felices de Samuel Beckett per al Centro Dramático Nacional.

Ha publicat Asymmetrical-Motion; Notas sobre pedagogía y movimiento -en coautoria amb Lucas Condró-, Las palabras de las obras (recull de part dels seus textos), El tiempo que estemos juntos, Las canciones i El texto infinito, tots editats per Continta Me Tienes.

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.

Formulari d'inscripció
Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar