caes
Curs

L’ús i l’abús

Taller d'escriptura dramàtica per a dramaturgs/-gues, intèrprets i directors/-res
Professor: Roger Bernat ,
Dates
Del 04/03/2019 al 08/03/2019
Horaris
De dilluns a divendres d'11h a 14h
Preu
180€
Idioma
Català
Més informació

Total hores: 15 hores (5 sessions)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

Descripció del curs

A partir d’una senzilla eina digital d’escriptura col·laborativa que ens permetrà escriure conjuntament a l’aula, desvetllarem la singular relació que s’estableix entre l’escriptor de teatre i l’objecte de la seva escriptura: intèrprets, escenari, públic. De l’escriptura dramàtica, no ens interessarà tant allò que narra com allò que és: un conjunt de pauses entre l’escriptura d’una frase i una altra; una pila de versions d’un mateix text; frases que actors i actrius han d’aprendre de memòria i repetir sobre l’escenari; etc.

En un seminari d’escriptura eminentment postmoderna, enlloc de fer teatre a partir de l’escriptura convertirem l’escriptura mateixa en fet dramàtic. L’escriptura deixarà de ser el vehicle d’una història per convertir-se en matèria de la història. L’escriptura esdevindrà espectacle.

Les persones interessades hauran de portar el seu propi ordinador.

Roger Bernat

Roger Bernat és un dramaturg l’obra del qual s’ha caracteritzat com a teatre participatiu o inmersiu. Entre els premis que ha rebut destaca el Premi Sebastià Gasch 2017.

Inicia la seva formació en el camp de l’arquitectura a partir de la qual s’interessa pel teatre. Estudia Direcció i Dramatúrgia a l’Institut del Teatre de Barcelona, on es gradua amb el Premi Extraordinari 1996. En aquest primer període de treball estrena espectacles com 10.000 kg (Premi Especial de la Crítica 96/97. Festival Grec), Confort Domèstic (Premi de la Crítica al Text Dramàtic 97/98, Festival Sitges), Bones Intencions (Teatre Lliure), el cicle Bona Gent (Mercat de les Flors), LA LA LA LA LA (Teatre Lliure) o Amnèsia de Fuga (Forum 2004).

El 2008 comença a crear espectacles en què el públic ocupa l’escenari i es converteix en protagonista: “els espectadors travessen un dispositiu que els convida a obeir o a conspirar i, en qualsevol cas, a pagar amb el seu propi cos i comprometre’s”. Alguns d’aquests espectacles són Domini Públic (Teatre Lliure, 2008), La consagración de la primavera (Teatro Milagro, Mèxic, 2010), Please, Continue: Hamlet (Théâtre Grütli, Ginebra, 2011), Pendiente de voto (CDN, Madrid, 2012), Desplazamiento del Palacio de La Moneda (FTML, Santiago de Chile, 2014), Numax-Fagor-plus (KunstenFestivaldesArts, Brussel·les, 2014) o No se registran conversaciones de interés (MUCEM, Marsella, 2016). L’any 2017 participa a la Documenta 14 amb la peça The place of the Thing.

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).

Et pot interessar
Curs
El afuera como eje de la creación actoral
Taller d’interpretació per a actors i actrius, directors de teatre i cinema, coreògrafs i professors d’interpretació
Del 11/03/2019 al 13/03/2019
Andrea pixelada
de Cristina Clemente
Del 14/03/2019 al 14/04/2019
Espectacle
Suite TOC núm 6
de Les Impuxibles, Judith Pujol i María Velasco
Del 20/03/2019 al 14/04/2019
Espectacle
Les Clinck
de Cristina Clemente
Del 23/03/2019 al 31/03/2019
Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar