caesen
Curs

La màscara de la ficció (un elogi a la ficció)

Curs d’escriptura dramàtica per a tots els nivells
Professor: Llàtzer Garcia ,
Dates
Del 08/10/2020 al 10/12/2020
Horaris
Dijous de 17h a 20h
Preu
320€
Idioma
Català
Més informació

Total hores: 30h (10 sessions)

Més informació: obrador@salabeckett.cat

> Inscripció
Descripció del curs

Aquest curs serà de caràcter presencial. En cas que finalment no sigui possible fer-lo a la Sala Beckett, es cancel·larà.

L’art de l’actor no és gaire diferent de l’art de l’autor. Tots dos utilitzen una màscara: la màscara d’un personatge o la d’un argument. I aquestes màscares que ens fabriquem ens serveixen per parlar del nostre interior més profund. Per parlar de nosaltres no hi ha res millor que no ser nosaltres.

En aquest taller eminentment pràctic -la teoria ja la trobem als llibres-, aprofundirem en les situacions i escenes que anirem generant i ho farem, no limitant-nos a seure i escriure, sinó que anirem sortint de l’escriptori, convertint-nos en directors i actors per provar les escenes, els diàlegs i els silencis en acció, i tornarem als escriptoris per aplicar al text tot allò que ha crescut en escena. Una escena es comprèn quan es posa en pràctica, no només llegint, sinó utilitzant tot el cos i l’espai. Hem d’escriure a peu d’escena. Hem de posar en pràctica l’escriptura. Així doncs, escriurem i provarem, tant si estem acostumats a actuar davant dels altres com si no.

Hi ha qui diu que la ficció està en crisi. I quan no ho ha estat? Gaudim d’aquesta crisi per parlar més fàcilment de nosaltres. Quanta més ficció, més real. Quanta més mentida, més veritat. Així doncs, elogiem la ficció per ser capaços d’aprofundir i trencar els límits que ens imposa la realitat. I escrivim. I provem-ho en acció. I per fer-ho ens acompanyaran les pel·lícules de Cassavetes. I les de Bergman. I les obres de Txèkhov, Williams i tants altres.

Llàtzer Garcia

Ha dirigit, entre d’altres, Sam –peces curtes de Samuel Beckett– a la Sala Beckett, Al vostre gust de la cia Parking Shakespeare, l’obra de teatre verbatim No m’oblideu mai a La Planeta/La Seca/Sala Beckett, diferents espectacles de poesia i música i concerts de grups com Els Amics de les Arts. Ha co-dirigit El balneari de Marc Artigau al Festival Temporada Alta’13 i ha estat el coordinador del cicle Samuel Beckett on ha presentat el laboratori de creació Catàstrofes (Sala Beckett)

Ha escrit: Au revoir, Lumière (2003; premi Ciutat de Sagunt, publicada a Bròsquil), Sweet nothing (2007; premi Ciutat d’Amposta, publicada a Cossetània. Obrador de la Sala Beckett). Ha escrit i dirigit: Vent a les veles (2009; premi Marqués de Bradomín, publicada a Editorial Injuve. Círculo de Bellas Artes de Madrid), Ens hauríem d’haver quedat a casa (2010; Festival Temporada Alta, Sala Muntaner), Kafka a la ciutat de les mentides (2011; La Cuina, Festival Grec), La terra oblidada (2012; Premi Ciutat de Gandia. SalaFlyhard, Sala Atrium), La pols (2014; Premi de la Crítica i Premi Serra d’Or, publicada a Comanegra. SalaFlyhard, La Villarroel, Teatro Fernán Gómez), Sota la ciutat (2015; publicada a Arola. Temporada Alta, Teatre Lliure), L’última nit del món (2016; Publicada a Edicions Flyhard. SalaFlyhard), Els nens desagraïts (2017; Premi de la Crítica, publicada a Autor Exprés de l’SGAE. Temporada Alta, Sala Beckett) i Els somnàmbuls (2019; Festival Temporada Alta. La Seca.)

Ha escrit les peces breus Ara em toca a mi (2010; La Planeta. Publicada a Offcartell), Doppelgänger (2012; La Planeta. Publicada a Offcartell), Vida i mort d’un talp (2011; Lectura al Festival Temporada Alta), Jericó (2015; Temporada Alta. Publicada al llibre “Llibràlegs”, Arola) i Només una veu (2018; Teatre Lliure). Co-escriu amb Marilia Samper, Dos punkis i un vespino (2011; Teatre Gaudí). Ha signat les adaptacions de Les cròniques Marcianes de Ray Bradbury (2017; Temporada Alta) i, al costat de Ferran Utzet, Sopa de pollastre amb ordi d’Arnold Wesker (2018; Biblioteca de Catalunya).

Ha dirigit la pel·lícula La Pols, estrenada al Festival de Málaga i posteriorment fa gira per Europa. Rep el premi del jurat i del públic del festival NUOVO CINEMA D’EUROPA de Gènova.

Ha impartit tallers i seminaris a la Sala Beckett, l’ESCAC, l’ERAM i al Col·legi del Teatre. Algunes de les seves obres estan traduïdes al castellà i a l’anglès.

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.

Formulari d'inscripció
Et pot interessar
Curs
La intimitat del lladre
Curs d'introducció a l'escriptura teatral
Del 05/10/2020 al 21/12/2020
Curs
Quina és la meva veu dramatúrgica?
Curs d'iniciació a l'escriptura dramàtica per a intèrprets, amants de l'escriptura i qualsevol que tingui poca vergonya
Del 08/10/2020 al 10/12/2020
Curs
Abans de la primera paraula
Curs d'iniciació a l'escriptura dramàtica
Del 06/10/2020 al 15/12/2020
Curs
Per un teatre imaginatiu (Escenes de robots per a no robots)
Curs d’escriptura dramàtica per a tots els nivells
Del 09/10/2020 al 18/12/2020
Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar