La primera bicicleta, el primer petó, la primera obra
Total hores: 30 (10 sessions)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Vull escriure teatre. Doncs som-hi, has d’escriure una obra de teatre. És massa començar per aquí? No, no és massa. Poques vegades la primera és la bona, però per escriure la segona, cal que haguem fet la primera. Serà una obra breu? Sí o no, depèn de cadascú, de l’experiència, del temps que tingueu per dedicar-hi, tampoc és important, el que és fonamental és construir una història. I ho farem a poc a poc: buscant el to que volem, els temes que ens inquieten, la historia que ens agradaria veure en un escenari i que encara ningú no ha escrit. Serà una feina individual però també col·lectiva, perquè des de fora sempre es veuen millor les coses que des de dins. Començarem pel principi, per un conflicte inicial que ens interessi, després necessitarem unes peripècies, després un clímax i, finalment, un desenllaç. Cada dia una mica fins que arribem al final. I ja ho tindrem fet, ja haurem trencat el gel. Ja tindrem la primera versió de la nostra primera obra de teatre i a partir d’aquí podrem millorar-la o bé llençar-la a la brossa per començar a escriure la segona.

S’ha format a l’Institut del Teatre de Barcelona i a la Sala Beckett. Com a dramaturga, ha estrenat Paradise Band (Teatre Lliure, 2007), Marc i Paula (Institut del Teatre i Obrador de la Sala Beckett, 2008), Zèppelin (lectura dramatitzada, Sala Beckett, 2008), Volem anar al Tibidabo (Versus Teatre, 2009. Premi Revelació de la Crítica de Barcelona), La gran nit de Lurdes G, coescrita i codirigida amb Josep Maria Miró (Accèssit al premi Lluís Solà 2008. Versus Teatre, 2009), La millor obra del teatre català (La Cuina, dins el Festival Grec 2009), Vimbodí vs Praga (TNC, 2010), Nit de Radio 2.0 (Sala Flyhard i La Villarroel, 2010), La nostra Champions particular (Teatre Gaudí, 2012), Consell familiar (Sala Beckett, 2013), Ventura (Temporada Alta, 2015), Les Clinck (Sala Beckett, 2019), Lapònia (Club Capitol, 2019) i Andrea pixelada (Sala Beckett i El Pavón Teatro Kamikaze, 2019).
L’any 2018 ha estat la guanyadora del Torneig de dramatúrgia de Temporada Alta amb l’obra Les ulleres de mirar carregadors.
En cinema ha coescrit el guió de la pel·lícula Eva. Ha treballat també com a guionista a les series: El cor de la ciutat, La Riera, Sin identidad i Com si fos ahir.
Autora formada a l’Obrador de la Sala Beckett, on ha cursat nombrosos tallers i seminaris. El 2007 hi va tenir lloc la lectura dramatitzada de Zèppelin. El 2013 s’hi va poder veure Consell familiar i el 2019 Andrea pixelada i Les Clinck. La traducció de les seves obres a d’altres idiomes està disponible a www.catalandrama.cat.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).