Seguir el conill blanc
Total hores: 16h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
En aquest taller teoricopràctic la creadora escènica Marta Pazos comparteix la sistematització del seu treball d’interrelació de disciplines amb la literatura dramàtica clàssica i contemporània.
Llançant propostes concretes, els/les participants generaran unitats que permetran observar materials escènics per tal de percebre el punctum, el lloc on s’atura la nostra pròpia mirada. Des del “com generem els impulsos creatius” fins al “per què no funciona el que ahir ens va emocionar a la sala d’assaigs”, el procés artístic és un enigma. De vegades la troballa és una qüestió de combinatòria, d’intuïció. A partir del ritme i l’escolta, s’abordarà la convivència dels diferents plans en les escenes, els vincles que es produeixen entre elles i la intuïció per dirigir la mirada de l’espectador/a. Treballarem amb alguns dels components que defineixen la feina de la directora, com l’aparició de monstres, allò inesperat, la humanització de conceptes, el simbolisme o la creació d’universos fantàstics amb atmosferes evocadores o inquietants.
L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2022 Festival de Barcelona.

Directora d’escena, escenògrafa, dramaturga, figurinista i intèrpret, Marta Pazos és una de les creadores més efervescents de l’avantguarda escènica espanyola.
És la directora artística de la companyia Voadora, amb la qual desenvolupa un llenguatge propi basat en la plàstica, la música, la hibridació de disciplines i la recerca escènica constant.
Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, en l’especialitat de pintura, completa la seva formació a Itàlia a la Scuola Cònia de la Societas Rafaello Sanzio, dirigida per Claudia Castellucci.
Des de l’any 2000 dirigeix teatre i òpera per a centres d’arts escèniques com el Centro Dramático Nacional, Teatro Real, Teatro Español, Teatre Lliure, Centro Dramático Galego o MA Scène Nationale de França.
Entre les seves posades en escena destaquen l’estrena mundial de l’òpera de gran èxit Je suis narcissiste, finalista als International Opera Awards 2020 com a millor estrena mundial; les versions de les obres de Shakespeare Otel·lo, El somni d’una nit d’estiu o La tempesta; Tokio3, una revisió de la Divina Comèdia de Dante Alighieri amb què ha estat finalista al millor espectacle revelació dels premis MAX; o Garage, un treball sobre el paper de la dona en la indústria automobilística protagonitzat per treballadores de PSA Peugeot-Citroën.
Ha rebut el Premi d’Honor al mèrit a les arts escèniques de la MIT Ribadavia, el Premi d’Honor ‘Dorotea Bárcenas’ 2018 i quatre Premis de Teatre María Casares com a directora d’escena i escenògrafa.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.