Tothom té les seves raons
Total hores: 30h (10 sessions)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
“En aquest món –és terrible– tothom té les seves raons.” Aquesta sentència, que apareix a la pel·lícula La regla del joc de Jean Renoir, procuro que m’acompanyi en tots els processos d’escriptura i és el punt de partida –i espero que d’arribada– d’aquest curs.
Quan ens posem a escriure, hem d’escoltar les raons de tots i cadascun dels personatges que apareixen a la nostra obra. Escoltar-les i procurar comprendre-les, per molt contradictòries que ens resultin.
Durant les diferents sessions anirem omplint de raons i capes els nostres personatges. Només d’aquesta manera s’enriqueixen poderosament els conflictes. Construirem personatges complexos. Aprendrem d’ells. I simplificarem les trames perquè puguem escoltar bé les seves veus. Trames simples, personatges complexos.

Ha dirigit, entre d’altres, Sam –peces curtes de Samuel Beckett– a la Sala Beckett, Al vostre gust de la cia Parking Shakespeare, l’obra de teatre verbatim No m’oblideu mai a La Planeta/La Seca/Sala Beckett, diferents espectacles de poesia i música i concerts de grups com Els Amics de les Arts. Ha co-dirigit El balneari de Marc Artigau al Festival Temporada Alta’13 i ha estat el coordinador del cicle Samuel Beckett on ha presentat el laboratori de creació Catàstrofes (Sala Beckett)
Ha escrit: Au revoir, Lumière (2003; premi Ciutat de Sagunt, publicada a Bròsquil), Sweet nothing (2007; premi Ciutat d’Amposta, publicada a Cossetània. Obrador de la Sala Beckett). Ha escrit i dirigit: Vent a les veles (2009; premi Marqués de Bradomín, publicada a Editorial Injuve. Círculo de Bellas Artes de Madrid), Ens hauríem d’haver quedat a casa (2010; Festival Temporada Alta, Sala Muntaner), Kafka a la ciutat de les mentides (2011; La Cuina, Festival Grec), La terra oblidada (2012; Premi Ciutat de Gandia. SalaFlyhard, Sala Atrium), La pols (2014; Premi de la Crítica i Premi Serra d’Or, publicada a Comanegra. SalaFlyhard, La Villarroel, Teatro Fernán Gómez), Sota la ciutat (2015; publicada a Arola. Temporada Alta, Teatre Lliure), L’última nit del món (2016; Publicada a Edicions Flyhard. SalaFlyhard), Els nens desagraïts (2017; Premi de la Crítica, publicada a Autor Exprés de l’SGAE. Temporada Alta, Sala Beckett) i Els somnàmbuls (2019; Festival Temporada Alta. La Seca.)
Ha escrit les peces breus Ara em toca a mi (2010; La Planeta. Publicada a Offcartell), Doppelgänger (2012; La Planeta. Publicada a Offcartell), Vida i mort d’un talp (2011; Lectura al Festival Temporada Alta), Jericó (2015; Temporada Alta. Publicada al llibre “Llibràlegs”, Arola) i Només una veu (2018; Teatre Lliure). Co-escriu amb Marilia Samper, Dos punkis i un vespino (2011; Teatre Gaudí). Ha signat les adaptacions de Les cròniques Marcianes de Ray Bradbury (2017; Temporada Alta) i, al costat de Ferran Utzet, Sopa de pollastre amb ordi d’Arnold Wesker (2018; Biblioteca de Catalunya).
Ha dirigit la pel·lícula La Pols, estrenada al Festival de Málaga i posteriorment fa gira per Europa. Rep el premi del jurat i del públic del festival NUOVO CINEMA D’EUROPA de Gènova.
Ha impartit tallers i seminaris a la Sala Beckett, l’ESCAC, l’ERAM i al Col·legi del Teatre. Algunes de les seves obres estan traduïdes al castellà i a l’anglès.
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).