caesen

Anna Maria Ricart

Llicenciada en Direcció i Dramatúrgia per l’Institut del Teatre de Barcelona i en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Entre les adaptacions i dramatúrgies que ha realitzat hi ha Infaust, a partir del Faust de J. W. Goethe (Teatre Akadèmia 2018), El metge de Lampedusa, a partir del llibre de memòries Lacrime di sale de Pietro Bartolo i Lidia Tilotta (Temporada Alta-Teatre Lliure 2017) i Jane Eyre. Una autobiografia, adaptació de la novel·la homònima de Charlotte Brontë (Teatre Lliure 2017). Ha guanyat el Premi MAX 2015 a la millor adaptació teatral per Fuenteovejuna. Breve tratado sobre las ovejas domésticas, a partir del clàssic de Lope de Vega (Fira de Tàrrega 2014). En l’àmbit del teatre familiar ha realitzat la dramatúrgia de Les supertietes, basat en els Contes contra tot pronòstic d’Empar Moliner (Círcol Maldà 2015, Sala Beckett 2018), Premi Fundació Catalunya – La Pedrera a la Mostra d’Igualada 2016. També ha fet, conjuntament amb Marc Chornet, les dramatúrgies de Romeu i Julieta (La Seca-Espai Brossa 2016, Menció especial al VII Almagro OFF) i Yerma (Teatre Akadèmia 2017).

És autora dels textos El senyor petit (teatre familiar, Temporada Alta 2018), Barbes de balena (El Maldà 2017), Només en queden restes, de la capa de superheroi, monòleg inclòs a l’espectacle col·lectiu i solidari De Damasc a Idomeni (Teatre Lliure de Montjuïc 2016), La fórmula de la felicitat (Sala Atrium 2015), Flors carnívores (Sala Atrium 2013) i La llista (Àtic22/Teatre Tantarantana 2013).

A la Sala Beckett, d’aquesta autora s’ha pogut veure Fuenteovejuna. Breve tratado sobre las ovejas domésticas (2013), a partir del clàssic Fuenteovejuna de Lope de Vega i Les supertietes (2018).

Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar