
La segona línia
Aparador de nova dramatúrgia balear
A les 19 h
En uns llimbs urbanístics oblidats de la costa de Calvià, a Mallorca, la freda nit de Santa Llúcia es converteix en el teló de fons d’un drama opressiu. Dos homes a la deriva –en Hans, un inversor de criptomonedes arruïnat i obsessionat amb el món digital, i en Toni, un cambrer veterà aferrat a la dignitat– veuen la seva rutina de supervivència trencada per una tempesta ferotge i l’aparició d’una dona jove i misteriosa: la Maria. Obligats a refugiar-se a l’interior de l’enigmàtic i fantasmagòric Grand Hotel Vista Mar per en Matías, el vigilant de seguretat consumit per la culpa, els quatre personatges queden atrapats.
L’atmosfera opressiva de l’edifici, que sembla guardar memòria del passat, fa aflorar els seus dimonis més íntims. Són fantasmes externs o projeccions de la seva pròpia culpa, ansietat i dolor? Amb una calma inquietant, la Maria actua com el catalitzador perfecte per a aquesta catarsi col·lectiva. Davant l’amenaça d’una realitat crua, els tres homes es veuran forçats a decidir: continuar amagats en les seves mentides o enfrontar-se a la veritat definitiva.
Aquest text va rebre el Premi Àngel Guimerà 2026 de la Diputació de Barcelona.
L’Aparador de nova dramatúrgia balear és un cicle de lectures dramatitzades organitzat conjuntament pel Teatre Principal de Palma i la Sala Beckett per donar a conèixer nous textos d’autoria balear.
Autoria: Josep R. Cerdà
Direcció: Sergi Belbel
Intèrprets: Alba Brunet, Miquel Gelabert, David Marcé i Xisco Segura
Una producció del Teatre Principal de Palma amb la col·laboració de la Sala Beckett