caesen

Cristina Clemente

(Barcelona, 1977)

S’ha format a l’Institut del Teatre de Barcelona i a la Sala Beckett. Com a dramaturga, ha estrenat Paradise Band (Teatre Lliure, 2007), Marc i Paula (Institut del Teatre i Obrador de la Sala Beckett, 2008), Zèppelin (lectura dramatitzada, Sala Beckett, 2008), Volem anar al Tibidabo (Versus Teatre, 2009. Premi Revelació de la Crítica de Barcelona), La gran nit de Lurdes G, coescrita i codirigida amb Josep Maria Miró (Accèssit al premi Lluís Solà 2008. Versus Teatre, 2009), La millor obra del teatre català (La Cuina, dins el Festival Grec 2009), Vimbodí vs Praga (TNC, 2010), Nit de Radio 2.0 (Sala Flyhard i La Villarroel, 2010), La nostra Champions particular (Teatre Gaudí, 2012), Consell familiar (Sala Beckett, 2013), Ventura (Temporada Alta, 2015), Les Clinck (Sala Beckett, 2019), Lapònia (Club Capitol, 2019) i Andrea pixelada (Sala Beckett i El Pavón Teatro Kamikaze, 2019).

Lany 2018 ha estat la guanyadora del Torneig de dramatúrgia de Temporada Alta amb lobra Les ulleres de mirar carregadors.

En cinema ha coescrit el guió de la pel·lícula Eva. Ha treballat també com a guionista a les series: El cor de la ciutatLa Riera, Sin identidad i Com si fos ahir.

 Autora formada a l’Obrador de la Sala Beckett, on ha cursat nombrosos tallers i seminaris. El 2007 hi va tenir lloc la lectura dramatitzada de Zèppelin. El 2013 s’hi va poder veure Consell familiar i el 2019 Andrea pixelada i Les Clinck. La traducció de les seves obres a d’altres idiomes està disponible a www.catalandrama.cat.

Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar