L’encàrrec: escriure un text teatral de nova creació (Oblidar l’escena per tornar a l’escena)
Total hores: 30h (10 sessions)
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat
Imagina que et fan l’encàrrec d’escriure un text teatral que es llegirà en altres països. Imagina que et demanen que escriguis amb la mirada posada en determinats fenòmens del món contemporani. Hi haurà uns quants temes proposats, i volen que escriguis a partir de pautes específiques: primer de tot, no pensis en l’escenificació. Centra’t en la paraula. Tindràs l’ocasió de parlar de coses aparentment trivials i de coses més “profundes”. Ha de ser prou obert per ser dut a escena de diverses maneres i amb un nombre d’intèrprets variable. Es tracta de jugar amb els límits i amb les convencions teatrals a partir d’exercicis concrets. Es tracta d’oblidar l’escena per tornar a l’escena.
“Les paraules només valen en el marc d’un acord tàcit, informulable, irracional, diguem-li amor; totes les paraules són paraules d’amor, és a l’amor on les paraules troben el seu poder taumatúrgic. Però un món on les paraules ja no tenen valor té un nom: a això se n’hi diu l’infern.”
Epístola als joves actors perquè la paraula sigui retornada a la paraula d’Oliver Py.
Aquest curs compta amb la complicitat del projecte Dramaturgia en Red / Sin Fronteras.
Els textos resultants del curs tindran l’opció d’incorporar-se a una carpeta digital compartida amb plataformes de dramatúrgia d’Argentina, Brasil, Colòmbia, Mèxic, Xile, Espanya i Portugal.
Llicenciat en Filologia Hispànica i postgraduat en Arts Escèniques, ha assistit a diversos tallers de dramatúrgia, com ara els impartits per José Sanchis Sinisterra i Yves Lebeau. Actualment, és el director artístic de l’Aula de Teatre de la UAB. Entre els textos que ha escrit i dirigit destaquen La lengua atolondrada (Fabra i Coats, 2013), Folie en famille (Sala Beckett, 2007), Sweet Dreams, coescrita amb Enric Nolla (Teatre Tantarantana, 2005), Niederungen (Sala Beckett i Sitges Teatre Internacional, 2002; Premi Butaca al millor espectacle de petit format i a la millor escenografia) i Addictes a la Pepsi (Sala Beckett, 1999). També és autor de les peces radiofòniques: Els inquilins (Catalunya Ràdio, 2006), Una Nit i Simulacre (COMRàdio, 2008).
Altres textos no estrenats són: Llengua de Bou (2000); Tarta Tatin (2001) i Nocturn a quatre mans (2008). Com a director escènic ha dut a escena: Efectes Secundaris, d’Ada Vilaró (2007), Jaula, d’Itziar Pascual (Tantarantana, 2008) i En estat d’excepció, de Falk Richter (Sala Beckett, 2011).
A la Sala Beckett, d’aquest autor s’hi han pogut veure Addictes a la Pepsi (1999), Niederungen, a partir de relats de Herta Müller (2002), i Folie en famille (2007). A més a més, al llarg dels anys hi ha impartit nombrosos seminaris i tallers d’interpretació i dramatúrgia. La traducció de les seves obres d’altres idiomes està disponible a www.catalandrama.cat.
Més informació a ricardgazquez.wordpress.com
L’admissió es farà segons valoració del currículum.
Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.
Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.
Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).