CA ES EN

Marc Rosich

(Barcelona, 1973)

Dramaturg i director d’escena, llicenciat en periodisme (UAB) i en traducció (UAB), forma part de l’equip directiu d’Òpera de Butxaca i Nova Creació. S’ha format en l’escriptura dramàtica a la Sala Beckett de Barcelona. Imparteix classes de dramatúrgia a la Sala Beckett, l’ESAD de l’Institut del Teatre i l’ESAD Eòlia.
El 2016 prepara els següents muntatges: Les alegres casades de Windsor de Shakespeare (Pàrking Shakespeare, versió i dir. M Rosich); el monòleg A mí no me escribió Tennessee Williams (Cia Roberto G. Alonso / Fira de Tàrrega dir. M Rosich); Office for postidentical living (OBNC – NeuKöllner Oper Berlin / Festival GREC dir. Matthias Rebstock); l’espectacle de teatre-dansa La fragilitat dels verbs transitius (Cia Roberto G. Alonso / Festival Grec dir. José Martret); el musical infantil Renard, a partir de Llull (amb música de Clara Peya – Teatre Lliure, dir. M Rosich) i el nou text A tots els que heu vingut (Teatre Nacional, dir. M Rosich).
La temporada 2015-2016 ha estrenat LIMBO (Versus Gaudí); el musical Fang i Setge, amb Marc Angelet i Josep Pedrals i música de Salvador Brotons (Olesa); l’òpera Bazaar Cassandra, amb música d’Enric Palomar (Berlín); l’òpera Cantos de Sirena, amb música de Howard Arman amb Carlus Padrissa / La Fura dels Baus (Luzern), i les direccions d’escena de 4Carmen (Festival de Peralada), Woyzeck (Sala Beckett) i Dido & Aeneas de Purcell (Cor Jove de l’Orfeó / Palau de la Música).
Entre les seves obres originals també es troben La dona vinguda del futur (TNC), Car Wash (Romea / Stuttgart), Rive Gauche (Sala Muntaner), N&N (Sala Beckett), Party Line (Sala Beckett), Surabaya (Romea) i Copi i Ocaña (Tantarantana).

Ha signat les adaptacions teatrals de Pedra de tartera (TNC), Mequinensa (TNC), Mort de Dama (TNC), Falstaff (CDN Madrid), Hedda Gabler (Teatre Lliure), Las dos bandoleras (Cia Teatro Clásico Madrid) o Fuegos (Mèrida / Festival Grec).
És col·laborador habitual de Calixto Bieito en la dramatúrgia d’espectacles com Leonce und Lena (Munich), FORESTS (Birmingham / Barbican Londres / CDN), Camino Real (Chicago), El gran teatro del mundo (Freiburg) Voices (Copenhaguen), Don Carlos (Mannheim / Grec / CDN), Tirant lo Blanc (Romea / Berlin / Frankfurt) o Plataforma de Houllebecq (Romea / Edimburg).
Com a llibretista, també ha estrenat la cantata Rambla Llibertat amb Albert Carbonell (Auditori), i les òperes Java Suite (Basel / Peralada), Lord Byron, (Darmstadt / Liceu) i La Cuzzoni (Darmstadt / L’Auditori), totes tres amb música d’Agustí Charles.

Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar