caesen
Curs

Aproximació a la vida. Escenes de Txèkhov

Taller d’interpretació per a actrius i actors professionals
Professor: Àlex Rigola ,
Dates
Del 15/07/2019 al 20/07/2019
Horaris
De dilluns a dissabte, de 10h a 14h i de 15:30h a 17:30h (dissabte, només matí)
Preu
420€
Idioma
Català
Més informació

Total hores: 34h
Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

Descripció del curs

Un dels directors catalans més internacionals proposa un taller per a intèrprets professionals interessats en l’entrenament, la recerca i el perfeccionament d’una veritat escénica a partir de La gavina de Txèkhov.

Taller orientat a actrius i actors interessats en l’entrenament, recerca i perfeccionament d’una veritat escènica en el teatre de text.

Mitjançant escenes de La gavina de Txèkhov buscarem com trobar aquesta recerca de la veritat escènica (que no de la realitat) amb un mínim de normes de joc.

La utopia interpretativa com a fi: com donar continuïtat a la veritat escènica de l’intèrpret a la funció número 100. O si més no, una anàlisi subjectiva del que mostra, sense pèls a la llengua.

Àlex Rigola

Nascut a Barcelona el 1969, Àlex Rigola ha dirigit espectacles de teatre i òpera al Teatro Real, al Centro Dramático Nacional, al Teatro de La Abadía i al Gran Teatre del Liceu, entre d’altres. De 2003 a 2011 va dirigir el Teatre Lliure de Barcelona, on va muntar, entre altres títols, Gata sobre el teulat de zinc calent (2010) de Tennessee Williams; Nixon-Frost (2009) de Peter Morgan; Rock & Roll (2008) de Tom Stoppard (Premi de la Crítica de Barcelona, Premi Terenci Moix i dos Premis Max); Ricard III i Juli Cesar (2005) de William Shakespeare; Santa Joana dels escorxadors (2004) de Bertolt Brecht; Glengarry Glen Ross (2003) de David Mamet; i European House (pròleg a un Hamlet sense paraules) (2005) del propi Rigola.

De 2010 a 2016 va dirigir la secció teatral de la Bienal de Venecia. De 2016 a 2017 va codirigir, juntament amb Natalia Álvarez Simó, els Teatros del Canal de Madrid. Els seus espectacles han girat per França, Itàlia, Alemanya, Àustria, Portugal, Rússia, Hongria, Xile, Veneçuela, Colòmbia, Mèxic, Taiwan i Austràlia, entre d’altres.

De la seva trajectòria com a director, destaquen també 2666 (2007) de Roberto Bolaño, Ubú Rei (2002) d’Alfred Jarry; Llarg viatge cap a la nit (2006) d’Eugene O’Neill; Dies millors (2009) de Richard Dresser; Marits i mullers (2013) a partir del guió de Woody Allen; El policía de las ratas (2013) a partir del relat homònim de Roberto Bolaño; Coriolà (2012) de William Shakespeare; i Tragèdia (2011), poema visual a partir d’El nacimiento de la tragedia de Nietzsche. Així mateix, va dirigir l’òpera L’holandès errant (2007), una coproducció del Liceu i el Teatro Real, i Madame Butterfly (2013) per La Fenice de Venècia.

Més recentment, ha dirigit els espectacles El público (2015) de Federico García Lorca; Ivanov (2017) d’Anton Txékhov; Who is me. Pasolini (Poeta de las cenizas) (2017), sobre Pier Paolo Pasolini amb idea, dramatúrgia i direcció de Rigola; Vania (2017), versió lliure a partir del clàssic d’Anton Txákhov; Un enemigo del pueblo (Ágora) (2018) una adaptació de l’obra d’Henrik Ibsen que requeria la participació del públic, i Macho Man (2018)una instal·lació documental sobre la violència masclista.

A la Sala Beckett ha presentat l’espectacle Aquest país no descobert que no deixa tornar de les seves fronteres cap dels seus viatgers (2020)

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).

Et pot interessar
Dramatitzar
Taller de creació escènica per a intèrprets i dramaturgs amb una mínima base de formació actoral
Del 15/07/2019 al 20/07/2019
El mite de la precisió
Taller de dramatúrgia actoral per a intèrprets, directors/-res i dramaturgs/-gues
Del 08/07/2019 al 13/07/2019
Hipòtesis dramàtiques
Curs avançat de dramatúrgia
Del 15/07/2019 al 20/07/2019
Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar