CA ES EN
Curs

Els materials

Taller de recerca escènica dirigit a actors i actrius, ballarins/-es, directors/-es i dramaturgs/-gues
Professor: Pablo Messiez ,
Dates
Del 16/07/2018 al 21/07/2018
Horaris
De dilluns a dissabte de 10h a 14h i de 15:30h a 17:30h (el dissabte, només matí)
Preu
380€ (amb dinar inclòs)
Idioma
Castellà
Més informació

Total hores: 34h

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

 

 

> Inscripció
Descomptes i promocions
Descripció del curs

El director que aquesta temporada ha emocionat els espectadors del Teatre Lliure amb El temps que estiguem junts ve a la Beckett a impartir un taller de recerca escènica.

Què fem quan fem teatre? A què ens dediquem? Què seria pertinent entrenar per estar en escena? Quins són els nostres materials?

La finalitat d’aquest taller serà aturar-nos cada dia en una qüestió diferent de l’àmbit escènic (el temps, l’espai, la presència, els sentits, la paraula) i anar-ne descobrint les repercussions possibles segons si l’atenció roman en un material o en un altre.

Pensant l’actuació com una posada en relació més que com un mostrari d’habilitats, ens ocuparem d’anar veient com el cos i la paraula es veuen afectats pel moviment de l’atenció d’un material a un altre. Intentant suspendre el judici, amb una curiositat que no pretengui entendre, fora coma sinó descobrir alguna cosa que desconeix, ens deixarem endur pel pur desig de tornar a saber en què consisteix estar en escena.

Nota: aquest taller és eminentment pràctic i inclourà tant exercicis d’interpretació com de composició que haurà de fer tothom (tant intèrprets com dramaturgs i directors).

Bibliografia suggerida:

BRESSON, Robert: Notas sobre el cinematógrafo (Ed. Ardora)
CHILLIDA, Eduardo: Escritos (Ed. La Fábrica)

L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2018 Festival de Barcelona.

Pablo Messiez

El 2007 debuta com a dramaturg i director amb Antes, una versió molt lliure de Frankie i el casament, de la nord-americana Carson McCullers. En aquell moment, però, Messiez ja duia més de 10 anys als escenaris. Entre els seus mestres destaquen Ricardo Bartís, Juan Carlos Gené i Rubén Szuchmacher. També ha treballat a les ordres de directors com Leonor Manso, Cristián Drut, Rubén Szuchmacher, Daniel Suárez Marsal i Emilio García Wehbi, entre altres.

El 2005 participa a Un hombre que se ahoga, versió de Daniel Veronese de Les tres germanes d’Anton Txékhov, espectacle que dos anys més tard es va poder veure al Teatre Lliure. Amb Daniel Veronese també treballa a La forma que se despliega i La noche canta sus canciones de Jon Fosse, obra per la qual és nominat al Premio Clarín.

El 2010 estrena Muda a la Sala Pradillo de Madrid i Ahora al Teatro Fernán Gómez. Un any més tard és el torn de Los ojos, un melodrama tel·lúric del qual també és l’autor.

El 2012, en el context del Festival de Otoño a Primavera, estrena Las criadas, adaptació del clàssic de Jean Genet. També dirigeix Las plantas per a la primera edició del Fringe Madrid i forma part del repartiment del Hamlet dirigit per Will Keen.
El 2013 estrena, en el Festival de Otoño en primavera, Las palabras i el 2014, Los brillantes empeños, una producció del Festival Internacional de Teatro Clásico de Almagro.

El 2015 rep l’encàrrec del Centro Dramático Nacional de dirigir La piedra oscura d’Alberto Conejero, muntatge que es va poder veure a Barcelona i pel qual va rebre el Premi Max a la millor direcció i al millor muntatge. Aquell mateix any estrena Los bichos al Festival Teatro Bombón de Buenos Aires. També el 2015 Claudia Faci el dirigeix en la seva versió d’A-creedores, estrenada a la Sala Pradillo durant el Festival de Otoño en primavera.

El 2016 estrena La distancia, versió escènica de la novel·la Distancia de Rescate de Samanta Schweblin, i dues obres seves: Ningún aire de ningún sitio, estrenada al Centro Dramático Nacional, i Todo el tiempo del mundo, estrenada al Teatro Palacio Valdés de Avilés i a les Naves del Español al Matadero de Madrid.

També aquell any publica Las palabras de las obras, compilació d’alguns dels seus textos, editats per Continta Me Tienes.

El 2017 estrena al Teatro de la Abadía el text de Santiago Loza He nacido para verte sonreír (nominat per aquest treball als premis Valle Inclán) i Bodas de sangre de Federico García Lorca a la Sala María Guerrero del Centro Dramático Nacional.

El 2018 escriu i dirigeix per a la Kompanyia Lliure El temps que estiguem junts, estrenada a l’Espai Lliure. Paral·lelament a la seva feina d’actor, autor i director, ha anat desenvolupant la seva activitat docent en diversos estudis i institucions (Centro Cultural Ricardo Rojas de la Universidad de Buenos Aires, Estudio 3 de Madrid, Universidad Menéndez Pelayo de Santander, La Térmica de Málaga, Teatro del Barrio i El Pavón Teatro Kamikaze de Madrid, entre altres).

Ha publicat Asymmetrical-Motion; Notas sobre pedagogía y movimiento –coescrit amb Lucas Condró– i Las palabras de las obras, recopilatori de part dels seus textos.

Actualment treballa i viu a Madrid.

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).

Formulari d'inscripció
Et pot interessar
En tinc prou amb mi mateix per encarnar el personatge?
Taller d'interpretació
Del 16/07/2018 al 20/07/2018
Què us fa tanta por?
Seminari avançat d'escriptura teatral
Del 08/07/2018 al 14/07/2018
Escola d'estiu XIII Obrador d'estiu
ICAF (International Community Arts Festival)
Escola d’estiu
Del 22/07/2018 al 27/07/2018
Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar