caesen
Curs

Esgotament i lluita (Entrenament actoral a partir de l’obra de Samuel Beckett)

Curs avançat d’interpretació
Dates
Del 27/01/2020 al 31/01/2020
Horaris
De dilluns a divendres de 9:30h a 14:30h
Preu
300€
Idioma
Català
Més informació

Total hores: 25h

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

> Inscripció
Descripció del curs

Interpretar Beckett és un repte colossal per un actor. Una experiència festiva i esgotadora alhora, un procés sense dreceres que, com tots els treballs exigents, amplia els límits expressius de l’actor.

Aquest curs s’estructura al voltant del conjunt d’exercicis que Ferran Utzet i Marta Gorchs van aplicar durant els procés d’assajos d’Esperant Godot per activar poèticament els cossos dels intèrprets i preparar-los per vibrar a la singular freqüència de la paraula de Becektt. Exercicis majoritàriament inventats a partir de les indicacions del propi autor, i que integren idees provinents del món de la interpretació, el clown i el moviment en un equilibri absurd.

Sense cap ànim de dictar sentència sobre com Beckett volia que s’interpretessin les seves obres, i sense cap intenció d’aprofondir en l’anàlisi teòric de la seva obra, aquest curs pretén simplement compartir amb intèrprets valents un procés de treball artístic.

I, per descompat, fer-lo anar una mica més enllà.

Estem esgotats, però lluitem.

No perdem més el temps amb discursos vans. (Pausa. Amb vehemència.) Fem alguna cosa, ara que se’ns presenta l’ocasió.

Ferran Utzet

Actor i director de teatre.

Entre els darrers espectacles que ha dirigit destaquen Sopa de Pollastre amb Ordi d’Arnold Wesker (2018. Premi Butaca al millor muntatge), Dansa d’Agost de Brian Friel (2016. Premi Butaca al millor muntatge), Un obús al cor de Wajdi Mouawad, codirigit amb Oriol Broggi (2016), Traduccions / Translations de Brian Friel (2014), La Presa  de Conor McPherson (2011), entre d’altres.

Col·labora regularment amb la companyia La Perla 29. Durant quatre anys va ser ajudant de direcció d’Oriol Broggi, en espectacles com Incendis de Wajdi Mouawad (2012), Luces de Bohemia de Ramón María del Valle-Inclán (2011), Cyrano de Bergerac d’Edmond Rostand (2012) o Electra de Sòfocles (2010).

Va dirigir Les Millors Ocasions de Jordi Casanovas (Sala Flyhard, 2013) i va col.laborar com adjunt a la direcció en la segona versió d’Una història catalana també de Jordi Casanovas (Sala Gran del TNC, 2011).

Ha impartit cursos i tallers al Col·legi del Teatre, a la Sala Beckett i a la Casona, entre d’altres. També treballa des de fa més de deu anys com a formador teatral en l’àmbit del teatre universitari, dirigint el grup de teatre de l’escola de disseny Elisava.

Com a actor, es va formar a La Casona amb Fernando Griffell i en diversos tallers i workshops amb mestres com Christophe Marchand, Christian Atanasiu, Lilo Baur, Alex Navarro o Sergei Ostrenko. Després d’un breu pas per l’Institut del Teatre en els estudis de Direcció i Dramatúrgia (que no va completar), va començar la seva carrera professional dirigint Novecento, d’Alessandro Baricco, un espectacle de Teatre Portàtil que es va representar en més de cinquanta pisos, terrats i patis de Catalunya, Andalusia i Itàlia (i també al hall de l’antiga Sala Beckett!).

El novembre de 2019 estrena Esperant Godot de Samuel Beckett amb una nova traducció de Josep Pedrals a la Beckett en el marc del cicle que commemora el 30 aniversari de la mort de l’autor i el 30 aniversari de l’obertura de la sala.

Abans de tot això, havia estudiat Matemàtiques.

Marta Gorchs

Actriu, ballarina i creadora.

Llicenciada en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona, especialitzada en teatre gestual i dramatúrgia corporal. S’ha interessat especialment pel mim corporal i s’ha format amb diversos deixebles d’Étienne Décroux, especialment amb Théâtre du Mouvement.

Ha estat trapezista durant cinc anys i l’experiència professional de formar una companyia de circ ha marcat la seva visió de l’ofici. Per ella, el circ és veritat i llibertat.

Ha rebut classes de dansa des del 1994 en escoles com Ramon Solé, La Caldera, La Piconera (Barcelona), École Peter Goss (París), Deltebre Dansa i en centres de recerca com La Visiva (Barcelona) i l’Animal a l’Esquena (Celrà). La dansa sempre l’ha fet vibrar.

Ha actuat amb companyies de teatre de titelles, teatre gestual, dansa, dansa-teatre i circ. Ha tastat la televisió i el cinema. Ha dirigit espectacles i coreografiat números de circ.

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%).

Formulari d'inscripció
Et pot interessar
Curs
Tècniques del vers
Curs d’iniciació a l’escriptura poètica
Del 28/01/2020 al 31/03/2020
Curs
L’objecte, el gest, la paraula i tota la feina prèvia
Taller de creació amb objectes
Del 02/03/2020 al 13/03/2020
Aquesta plataforma web utilitza cookies pròpies per a recopilar informació que ajudi a optimitzar la visita a la pàgina web, clica aquí per més informació.
Acceptar