Curs

Teatre i ecologia

Curs virtual sobre dramatúrgia i pràctica teatral
Professora: Katie Mitchell ,
Dates
Del 18/07/2022 al 20/07/2022
Horaris
De dilluns a dimecres de 16h a 19h (GMT+2)
Preu
120€
Idioma
Anglès
Més informació

Total hores: 9h

Per a més informació contacta amb obrador@salabeckett.cat

Descripció del curs

Katie Mitchell és, sens dubte, una de les directores d’escena més importants del moment, tant en el camp del teatre de text com de l’òpera. Fa uns anys, però, la seva preocupació davant l’actual crisi climàtica la va portar a prendre una decisió radical: deixar de viatjar en avió. Aquesta és només la punta de l’iceberg d’una feina continuada i seriosa que Mitchell porta anys desenvolupant sobre la relació entre teatre i ecologia. La idea subjacent és que qualsevol producció teatral o operística ha de ser ecològica, tant pel que fa al contingut (és a dir, a nivell textual o dramatúrgic, cosa que ha passat a ser designada amb el nom d’Ecodramatúrgia) com pel que fa al procés de producció.

En aquest taller Katie Mitchell explorarà amb els participants la relació entre ecologia i teatre. Hi inclourà un breu repàs dels muntatges de Mitchell sobre el tema i exercicis amb l’objectiu de desenvolupar conceptes ecològics per dur obres a escena.

L’Obrador d’estiu de la Sala Beckett forma part del GREC 2022 Festival de Barcelona.

Katie Mitchell

Katie Mitchell ha dirigit més de 100 espectacles en una carrera de més de 30 anys. Dirigeix teatre textual, òpera i produccions de cinema en viu (una combinació única de tècniques de teatre i vídeo). Al Regne Unit ha dirigit 9 produccions per a la Royal Shakespeare Company, 19 per al National Theatre i 12 per al Royal Court Theatre –i ha estat directora associada en totes tres institucions. Pel que fa a l’òpera, ha dirigit per a l’English National Opera, Glyndebourne Opera, Welsh National Opera i la Royal Opera House.

Entre les produccions d’òpera recents hi ha Theodora (ROH), New Dark Age (ROH), Blaubart (Bayerische Staatsoper, Munic), Zauberland (Bouffe du Nord, París), Ariadne auf Naxos, Pelléas et Mélisande, Alcina, Trauernacht i The House Taken Over (Festival Aix-en-Provence), Written on Skin (ROH, Aix-en-Provence), Lessons in Love and Violence i Lucia di Lammermoor (ROH), Jenůfa (Dutch National Opera), Miranda (Opera Comique, París), Le Vin herbé de Martin i Neither de Feldman (Berlin State Opera) i Al gran sole carico d’amore de Nono (Salzburg Festival, Berlin State Opera).

Entre els seus muntatges teatrals destaquen Orlando, Shadows (Eurydice Speaks), Ophelia’s Zimmer, Lungs, The Yellow Wallpaper i Fräulein Julie (Schaubühne, Berlín), Norma Jean Baker of Troy (The Shed, Nova York), Bluets, Sleeping Men, 4.48 Psychosis, Reisende auf einem Bein, Happy Days i The Rest Will Be Familiar to you from Cinema (Schauspielhaus, Hamburg), La Maladie de La Mort (Bouffe du Nord, París), Anatomy of a Suicide (Royal Court, Londres), The Maids (Toneel, Amsterdam) Forbidden Zone (Salzburg Festival), Reise durch die Nacht, Rings of Saturn i Wunchkonzert (Schauspielhaus, Colònia) i When We Have Sufficiently Tortured Each Other, Cleansed, Waves, Women of Troy i Iphigenia at Aulis (National Theatre, Londres).

Des del 2008 treballa tant al Regne Unit com a Europa, en països com Alemanya, França, Holanda i Escandinàvia. Actualment és directora resident a la Schaubühne (Berlín) i al Deutsches Schauspielhaus (Hamburg), i ha acabat una residència de set anys al Festival d’Aix-en-Provence (França).

Els seus nombrosos premis inclouen, al Regne Unit, 2 Time Out Awards (1990 i 1991), l’Evening Standard Award a millor directora (1996) i un Tonic Award per la seva representació de les dones (2018). Els seus premis a Europa i més enllà inclouen 3 premis Theatertreffen (Alemanya) el 2008 i el 2009, un Obie Award (EUA) el 2009, 2 Golden Mask Awards (Rússia) el 2011 i el 2019, l’Stanislavsky International Prize (Rússia) el 2014 i el Premi a millor directora el 2019 als International Opera Awards. El 2009 va rebre l’Ordre de l’Imperi Britànic (OBE).

Informació important

L’admissió es farà segons valoració del currículum.

Els cursos tenen places limitades. La reserva de plaça es farà un cop formalitzat l’import del curs.

Les dates indicades per a cada curs o seminari podran experimentar de manera excepcional alguna variació, que serà notificada convenientment.

Perquè el curs es pugui fer, caldrà que aquest tingui un mínim d’alumnes inscrits. En cas contrari, quedarà anul·lat i l’alumne tindrà l’opció d’apuntar-se en un altre curs (sempre que en aquest hi hagi places lliures) o bé la devolució de l’import pagat (100%). En el cas que l’alumne es doni de baixa, se li retornarà el 75% de la matrícula, sempre que ho comuniqui, com a mínim, 10 dies abans de l’inici del curs.

Et pot interessar
Entrenament de la mirada: el jo dramaturg i el punt de vista
Taller de dramatúrgia adreçat a escriptors principiants i avançats
Del 11/07/2022 al 16/07/2022
Aquí iría el jodido título del taller
Curs destinat a actrius i actors i a tothom que pugui estar interessat en la creació escènica
Del 11/07/2022 al 16/07/2022
Seguir el conill blanc
Taller dirigit a intèrprets, directorxs, dramaturgxs, escenògrafxs, figurinistxs, il·luminadorxs i persones de qualsevol disciplina interessades en el procés creatiu
Del 15/07/2022 al 16/07/2022
Depassar els límits: el paper de l’actor en el paper
Taller per a actors i actrius professionals
Del 11/07/2022 al 16/07/2022